Το κόστος ιστοσελίδας είναι μία από τις πρώτες λογικές ερωτήσεις που έρχονται στο μυαλό κάποιου ο οποίος σκέφτεται να επενδύσει στην κατασκευή ιστοσελίδας ή eshop.
Μία σύντομη και τίμια απάντηση προς εσένα που διαβάζεις είναι αντί να σου πετάξουμε ξερά νούμερα, να σου αναφέρουμε τις πιθανές αρχικές τιμές και ύστερα να σου μάθουμε πως υπολογίζεται το τελικό κόστος σε όλες τις επιχειρήσεις κατασκευής ιστοσελίδων.
- Το κόστος ιστοσελίδας εταιρικής προβολής μικρής ή μεσαίας επιχείρησης, με τα απολύτως απαραίτητα ξεκινάει συνήθως από 1000.00€. Μιλάμε φυσικά για μία αποτελεσματική σωστά δομημένη ιστοσελίδα, που θα εμφανίζεται στη Google για να έχει αποτέλεσμα.
- Αντίστοιχα το κόστος ενός λειτουργικού μικρού eshop ξεκινάει συνήθως από 1500.00€
Αυτές οι τιμές είναι προφανώς κατά προσέγγιση. Σκέψου άλλωστε, πως θα γινόταν ένα eshop με 20 κωδικούς, να έχει την ίδια τιμή με ένα που διαθέτει 12.000 κωδικούς.
Για σένα λοιπόν που δε σε ενδιαφέρει να ακούσεις απλώς μία τιμή και θες να μάθεις πως κοστολογούν οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων, συνέχισε να διαβάζεις.
Πίνακας Περιεχομένων
- 1 Κόστος ιστοσελίδας με βάση το είδος της
- 2 Κόστος ιστοσελίδας - εμφάνιση (Design)
- 3 Κόστος ιστοσελίδας βάση σελίδων ή προϊόντων
- 4 Κόστος προσθήκης μηχανισμών ιστοσελίδας ή τρόπων πληρωμής σε eshop
- 5 Κόστος μετάφρασης ιστοσελίδας
- 6 Λειτουργικά έξοδα ιστοσελίδας
- 7 Κόστος συντήρησης ιστοσελίδας ή eshop
- 8 Συμπεράσματα και η δική μας συμβουλή
Κόστος ιστοσελίδας με βάση το είδος της
Κατασκευή eshop Θεσσαλονίκη | Κατασκευή Ιστοσελίδας Θεσσαλονίκη
Η πρώτη ερώτηση που θα έκανε μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδας όπως εμείς είναι προφανώς:
Μερικά είδη ιστοσελίδων είναι:
- Εταιρική ιστοσελίδα
- Ηλεκτρονικό κατάστημα eshop
- Ξενοδοχειακή ιστοσελίδα κρατήσεων
- Ιστοσελίδα ενοικίασης
- Ειδησεογραφική ιστοσελίδα Blog
- Ιστοσελίδα συνδρομητικής υπηρεσίας
Όπως βλέπεις υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ιστοσελίδων οι οποίες κοστολογούνται με διαφορετικό τρόπο.
Σε αυτό το άρθρο για λόγους ευκολίας θα επικεντρωθούμε στις πιο συνηθισμένες μορφές ιστοσελίδων που δεν είναι άλλες από την Ιστοσελίδα Εταιρικής Προβολής και τα Eshop
Κόστος ιστοσελίδας - εταιρική
Μία εταιρική ιστοσελίδα χρησιμοποιείται συνήθως από επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να προβάλουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα τους στο internet.
Δες μερικά παραδείγματα εταιρικής ιστοσελίδας
Οι ιστοσελίδες αυτές ανήκουν στην πιο οικονομική κατηγορία μιας και η δημιουργία τους δεν είναι τόσο περίπλοκη.
Το κόστος κατασκευής τους με όλα τα απαραίτητα ξεκινάει συνήθως από 1000.00€ και διαμορφώνεται ανάλογα με:
- Το design της ιστοσελίδας
- Τον αριθμό των σελίδων
- Τον αριθμό των προϊόντων
- Τη συγγραφή κειμένων
- Λειτουργικά έξοδα όπως domain name & server
- Τις επιπλέον λειτουργίες που μπορεί να έχει (όπως συλλογή email πελατών, συστήματα κρατήσεων κ.τ.λ.)
Κόστος eshop - ηλεκτρονικού καταστήματος
Δε θα μπούμε σε περαιτέρω πληροφορίες για το τι είναι ένα eshop. Φανταζόμαστε πως οι περισσότεροι γνωρίζουν ήδη τι είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μιας και σύμφωνα με στατιστικά της Eurostat:
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19 το 2021 η Ελλάδα βρισκόταν στη 19η θέση online αγορών, με το 69% των χρηστών να ψωνίζουν από το διαδίκτυο.
Το κόστος για την κατασκευή eshop ξεκινάει συνήθως από τα 1500.00€ χωρίς όμως αυτό να είναι κανόνας. Μπορεί η τιμή να είναι μεγαλύτερη ή και μικρότερη ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη.
Μερικοί παράγοντες που διαμορφώνουν συνήθως το κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι:
- Το design του eshop
- Ο αριθμός των προϊόντων
- Οι διαφορετικοί τρόποι πληρωμής
- Μηχανισμοί marketing
- συγγραφή κειμένων
- Μηχανισμοί αυτόματης εισαγωγής προϊόντων από αρχείο XML προμηθευτή
- Λειτουργικά έξοδα όπως domain name & server
Κόστος ιστοσελίδας - εμφάνιση (Design)
Ο πρώτος βασικός παράγοντας που καθορίζει το κόστος για μια ιστοσελίδα είναι η εμφάνισή της. Εικόνες, γραφιστικά, animations και κείμενα προσαρμόζουν την τιμή στην κατασκευή ιστοσελίδων.
Μια σωστή εταιρεία web design κοστολογεί σύμφωνα με τις παρακάτω κατηγορίες.
Έτοιμο design ιστοσελίδας με χρήση template
Ένα template είναι ένα ολοκληρωμένο design ιστοσελίδας ή eshop στο οποίο οι εταιρείες δε χρειάζεται να σχεδιάσουν κάτι. Αντικαθιστώντας απλώς τα κείμενα και τις φωτογραφίες έχουμε μία έτοιμη ιστοσελίδα
Οι τιμές σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ξεκινάνε και από τα 500.00€ για μία ιστοσελίδα εταιρικής προβολής και τα 900.00€ για ένα eshop
Όπως μπορείς να καταλάβεις αυτή η μέθοδος είναι μια αρκετά οικονομική επιλογή για αυτούς που δε θέλουν να επενδύσουν πολλά χρήματα για μία ιστοσελίδα ή ένα eshop αλλά θέλουν την online προυσία της εταιρείας τους.
Σε αντίθεση με άλλους εμείς θέλουμε να σου πούμε την αλήθεια.
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στη δημιουργία ιστοσελίδων με template, φτάνει το template να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εταιρείας και να μη γίνει “δουλειά του ποδιού”.
Σχεδιασμός design ιστοσελίδας από το μηδέν
Στην περίπτωση αυτή ξεκινάμε από λευκό καμβά. Θα πρέπει ένας ή περισσότεροι γραφίστες να σχεδιάσουν το design της ιστοσελίδας και ύστερα οι προγραμματιστές να το μετατρέψουν σε μία λειτουργική ιστοσελίδα ή eshop.
Ένα custom design μπορεί να προσφέρει ένα μοναδικό χαρακτήρα στην ιστοσελίδα ο οποίος θα μένει στο μυαλό των επισκεπτών και ίσως παίξει ρόλο στο αν τελικά θα γίνουν πελάτες.
Η αξία της ιστοσελίδας ή του eshop σε αυτήν την περίπτωση είναι προφανώς αρκετά πιο ανεβασμένες, μιας και χρειάζεται να απασχοληθούν περισσότεροι άνθρωποι για τη δημιουργία τους.
Προφανώς αυτή η περίπτωση είναι αρκετά γενική και μας είναι δύσκολο να δώσουμε ακόμα και μία ενδεικτική τιμή, μιας κι οι παράγοντες πλέον είναι αρκετά περισσότεροι.
Έρευνα εμπειρίας χρήσης του χρήστη
Τέλος κατά τη διάρκεια της κατασκευής ιστοσελίδας (είτε μιλάμε για έτοιμο template, είτε για custom σχεδιασμό) θα πρέπει η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο να αφιερώσει χρόνο στην εμπειρία που θα έχει ο χρήστης.
Όσο όμορφο και να είναι το design μιας ιστοσελίδας, αν ο χρήστης δυσκολεύεται να βρει αυτό που ψάχνει με όσο το δυνατόν λιγότερα κλικ, τότε θα αποχωρήσει.
Έτσι πρέπει να έχεις στο μυαλό σου και αυτόν τον παράγοντα που διαμορφώνει την αξία της ιστοσελίδας.
Κατα τη δική μας άποψη είναι προτιμότερο να θυσιάσεις το design και να επενδύσεις περισσότερο στο πόσο εύχρηστη είναι η ιστοσελίδα.
Κόστος ιστοσελίδας βάση σελίδων ή προϊόντων
Δες πως σχεδιάσαμε την ιστοσελίδα
Οι περισσότερες εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων κοστολογούν με βάση τις ώρες που θα δαπανηθούν για την ολοκλήρωση του έργου.
Ο αριθμός των σελίδων που θα περιέχει μία εταιρική ιστοσελίδα ή ο αριθμός των προϊόντων που θα έχει ένα eshop μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την αξία.
Αριθμός σελίδων ιστοσελίδας
Μία εταιρική ιστοσελίδα διαθέτει συνήθως 4 βασικές σελίδες.
- Αρχική σελίδα
- Σελίδα προϊόντων ή υπηρεσιών
- Σελίδα σχετικά με εμάς
- Σελίδα επικοινωνίας
Πέρα από αυτές μπορεί μία επιχείρηση να θέλει να προβάλει διάφορες πιστοποιήσεις που κατέχει, το προσωπικό της ή επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Οι πληροφορίες αυτές προστίθενται σε ξεχωριστές σελίδες.
Η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας κατά τη δική μας άποψη δε θα πρέπει να χρεώνει όλες τις σελίδες την ίδια τιμή. Σκέψου ότι η αρχική σελίδα είναι πολύ πιο δύσκολο να δημιουργηθεί σε σχέση με τη σελίδα της επικοινωνίας.
Αριθμός προϊόντων eshop
Όταν μιλάμε για την κατασκευή eshop το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος είναι το πόσα προϊόντα θα βρίσκονται σε αυτό.
Τα προϊόντα σε μία ιστοσελίδα προστίθενται με 2 τρόπους.
- Χειροκίνητη προσθήκη προϊόντων
- Εισαγωγή προϊόντων από αρχείο XML προμηθευτή
Στην πρώτη περίπτωση τα κείμενα, οι φωτογραφίες και οι κατηγορίες των προϊόντων εισάγονται με το χέρι ένα ένα.
Στη δεύτερη περίπτωση η εταιρεία θα πρέπει να δημιουργήσει έναν μηχανισμό, για να γίνει η ανάγνωση του αρχείου του προμηθευτή και στη συνέχεια να προστίθενται τα προϊόντα αυτόματα.
Και στις 2 περιπτώσεις η αξία μεταβάλλεται ανάλογα με τον αριθμό των προϊόντων. Ένα μέσο κόστος που βλέπουμε στην αγορά από άλλες εταιρείες είναι γύρω στα 2.00€ – 4.00€ ανά προϊόν.
Κόστος προσθήκης μηχανισμών ιστοσελίδας ή τρόπων πληρωμής σε eshop
Κάθε ιστοσελίδα ή eshop μπορεί πέρα από την προβολή ή την πώληση να έχει και επιπλέον λειτουργίες.
Ενδεικτικά τέτοιες λειτουργίες είναι:
- Μηχανισμός συλλογής email
- Εκπτωτικά κουπόνια
- Μηχανισμοί κράτησης
- Συστήματα ενοικίασης
- Μηχανισμός αλλαγής γλώσσας
- Σύστημα διευκόλυνσης WCAG 2.0 για ΑμεΑ
Έτσι ανάλογα με τις επιπλέον προσθήκες διαμορφώνεται και η τελική αξία της ιστοσελίδας.
Εμείς σαν AimWeb σου προτείνουμε ποιες πραγματικά επιπλέον λειτουργίες χρειάζεσαι και πως μπορούν να σε βοηθήσουν.
Κόστος μετάφρασης ιστοσελίδας
Πολλές επιχειρήσεις ή καταστήματα έχουν πελάτες και στο εξωτερικό. Έτσι προφανώς τα κείμενα της ιστοσελίδας τους, ξεκινώντας από τις μηχανές αναζήτησης ακόμα, θα πρέπει να είναι μεταφρασμένα.
Κόστος μηχανισμού αλλαγής γλώσσας ιστοσελίδας
Προτού ξεκινήσει η μετάφραση της ιστοσελίδας χρειάζεται να ενσωματωθεί ο μηχανισμός αλλαγής γλώσσας. Είναι αυτές οι σημαίες που βλέπεις συνήθως στην κορυφή των site.
Η αξία τέτοιων λειτουργιών είναι λίγο πολύ σταθερή και κυμαίνεται από 200.00€ – 400.00€.
Κόστος μετάφρασης κειμένων ιστοσελίδας
Εφόσον ενσωματωθεί ο μηχανισμός αλλαγής της γλώσσας πρέπει η εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων να αναλάβει τώρα τη μετάφραση των κειμένων.
Η μετάφραση συνήθως γίνεται με 2 τρόπους:
- Αυτόματη μετάφραση με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης AI
- Μετάφραση λέξη προς λέξη από μεταφραστή
Η πρώτη επιλογή είναι σημαντικά πιο οικονομική αλλά μπορεί να περιλαμβάνει λάθη. Σκέψου πόσες φορές έχεις πάρει λάθος αποτελέσματα από τη μετάφραση της Google.
Στη δεύτερη περίπτωση η αξία της ιστοσελίδας αυξάνεται και η μέση τιμή μετάφρασης που υπάρχει στην αγορά είναι περίπου 0.10€ / λέξη.
Λειτουργικά έξοδα ιστοσελίδας
Κάθε ιστοσελίδα ή eshop έχει ετήσια και εφάπαξ έξοδα. Αυτά συνήθως χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες
Κόστος Domain Name .com / .gr
Ένα domain name είναι το όνομα που πληκτρολογεί κάποιος για να ανοίξει μία ιστοσελίδα. Είναι αυτό το “κάτι.gr”, “κάτι.com” κ.τ.λ.
Το κόστος τους είναι ετήσιο και είναι γύρω στα 14.00€ / χρόνο για κάθε domain name.
Διαβάστε τον οδηγό με τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις πάνω στην αγορά και επιλογή ενός domain name:
View this post on InstagramA post shared by Κατασκεύη Ιστοσελίδων & Προώθηση Εταιρειών (@aimweb.gr)
Κόστος Server φιλοξενίας
Ο server είναι το μέρος στο οποίο βρίσκεται η ιστοσελίδα σου. Όπως το Domain name έτσι και ο server φιλοξενίας έχει κάποια ετήσια έξοδα.
Σκέψου τον server ως έναν υπολογιστή. Η τιμή του προσαρμόζεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και την ταχύτητά του.
Μία μέση τιμή για έναν server που μπορεί να φιλοξενήσει μία ιστοσελίδα ή ένα μικρό eshop είναι γύρω στα 120.00€ / χρόνο
Αγορά Template & Plugins
Τέλος αν το design της ιστοσελίδα σου στηρίζεται σε κάποιο έτοιμο template θα πρέπει να το λάβεις και αυτό υπόψη σου. Η τιμή ενός μέσου template για WordPress ιστοσελίδες κυμαίνεται από 30.00€ – 90.00€.
Τα plugins ή αλλιώς μικροεφαρμογές είναι έτοιμα λογισμικά τα οποία προσθέτουν επιπλέον λειτουργίες στην ιστοσελίδα. Το κόστος τους μπορεί να είναι συνδρομητικό ή εφάπαξ
Κόστος συντήρησης ιστοσελίδας ή eshop
Η συντήρηση της ιστοσελίδας θα μπορούσε να είναι ένα άρθρο από μόνη της. Εμείς εδώ θα σου δείξουμε μόνο τα κόστη που υπάρχουν στην αγορά για να μη ξεφύγουμε από το θέμα.
Όταν μιλάμε για συντήρηση ιστοσελίδας ή eshop αναφερόμαστε στις καθημερινές μικρο εργασίες που θα πρέπει να γίνονται για να συνεχίσει μία ιστοσελίδα να είναι λειτουργική.
Θα σκεφτείς και λογικά μάλιστα τι μπορεί να πάθει η ιστοσελίδα μου από μόνη της;
Σκέψου την ιστοσελίδα σου σαν ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο έχει μέσα διάφορες εφαρμογές. Αυτές οι εφαρμογές λαμβάνουν συνεχώς ενημερώσεις ασφαλείας. Έτσι και τα plugins που έχει η ιστοσελίδα σου.
Επειδή όμως δεν έχουν φτιαχτεί από τον ίδιο προγραμματιστή η ενημέρωση ενός plugin μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα σε κάποιο άλλο σημείο της ιστοσελίδας ή ακόμα και να οδηγήσει στο hacking από τρίτους.
Δεν είναι λίγες οι φορές που αντιμετωπίσαμε τέτοιες κακόβουλες επιθέσεις από μη αναβάθμιση των plugins.
Ένα εύρος κόστους συντήρησης ιστοσελίδων κυμαίνεται περίπου από τα 20.00€ – 60.00€ / μήνα για απλές ιστοσελίδες και 50.00€ – 120.00€ / μήνα για ηλεκτρονικά καταστήματα.
Συμπεράσματα και η δική μας συμβουλή
Αν έφτασες μέχρι αυτό το σημείο σημαίνει πως σε ενδιαφέρει πραγματικά να μάθεις πως υπολογίζεται το κόστος δημιουργίας μιας ιστοσελίδας για να δεις αν αξίζει την επένδυση.
Η δική μας συμβουλή εφόσον σε απασχολεί τόσο, είναι να ακούσεις προσεκτικά το τι θα σου προτείνει η κάθε εταιρεία και με βάση αυτόν τον οδηγό να δεις αν τα χρήματα που σου ζητάνε είναι πολύ λίγα ή πάρα πολλά.